Begin goed voorbereid aan een dieet

Als je van plan bent om een dieet te gaan doen is het belangrijk om je hier goed op voor te bereiden. Des te groter is de kans van slagen. Zo kun je bijvoorbeeld een detox kuur doen. Hiermee worden afvalstoffen uit je lichaam afgevoerd. Die kunnen namelijk belemmerend werken bij je poging om af te vallen.

Suikers, vetten en koolhydraten

Een dieet is succesvol als bepaalde stoffen worden vermeden. Veel mensen denken daarbij aan suiker en vet. En ja, die zijn belangrijk. Maar vergeet de koolhydraten niet. Met een dieet van koolhydraatarme producten help je je lichaam om vetreserves te verbranden. Koolhydraten worden namelijk door het lichaam omgezet in suiker en dus in reserves. Koolhydraten zitten vooral in meelproducten, dus brood en aardappels. Die moet je dus vervangen door etenswaren die vooral eiwitten bevatten.

Kies voor vers

Verse groente en vers fruit zijn altijd goed om te kiezen voor je dieet. Dan moet je natuurlijk niet de hele dag bananen eten, maar kiezen voor afwisseling. Maak bijvoorbeeld een heerlijke gemengde salade met gerookte kip of vis. Dat is voedzaam en je bespaart aanzienlijk op het aantal calorieën dat je naar binnen werkt. Uiteraard is het belangrijk om te proberen zo min mogelijk te snoepen. Maar ben je een zoetekauw dan moet je jezelf niet gaan plagen door helemaal niets meer te nemen. De kans is dan groot dat je je afvalpoging al na een week voor gezien houdt.

Zorg voor genoeg beweging

Bewegen is minstens zo belangrijk als verantwoord eten. Door te bewegen verbrand je immers ook calorieën. Ga lopen of pak de fiets in plaats van de auto. Ontdek je omgeving door dagelijks sowieso minstens een half uur te wandelen. Natuurlijk kun je ook een abonnement op de sportschool nemen. Overleg dan met de begeleiding voor een goed programma zodat je er zo veel mogelijk profijt van hebt.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Categorieën