Iedereen is er bewust of onbewust mee bezig: de trends van dit jaar. Wilt u als bedrijf met uw drukwerk ook niet achter blijven? In dit artikel leest u welke trends er in 2019 zijn op het gebied van grafisch ontwerp en luxe drukwerk. Drukwerk bestellen? Neem eens een kijkje bij drukkerij Onno & Partners.
1. Less is more
Er zijn tegenwoordig zo veel concurrenten dat het moeilijk is om daartussen op te vallen. Het is natuurlijk de bedoeling dat uw boodschap opvalt. Het is verstandig wanneer u overbodige en afleidende elementen uit uw ontwerp weg haalt en focust op uw kernboodschap. Hierdoor vergroot u de kans om gerichter de boodschap over te brengen. Tevens creëert u zo nieuwsgierigheid bij de doelgroep.
2. Kleurverloop
Het kleurverloop op uw flyer, brochure of visitekaartje is een trends die dit jaar weer in komt. Al eerder hebben we deze trend voorbij zien komen. De afgelopen periode was het ombré-effect erg populair. Hierbij waren de kleurovergangen minimaal en vaak in bijpassende kleuren. De voorspelling is dat de kleurverlopen een veel grotere verscheidenheid aan elementen krijgt. Hierdoor komen achtergronden meer tot leven en vallen ze beter op.
3. Metallic effect
Door de druktechniek van tegenwoordig is het ook mogelijk om bijvoorbeeld uw visitekaartje een metallic effect te geven. Zo kunt u luxe en exclusiviteit uitstralen. De visitekaart wordt bedrukt meet een speciale laag, genaamd ‘cold foil’. Dit is een aparte laag gemaakt van folie. Doordat uw visitekaartje zelf mat is en de print juist glanzend is, krijgt uw visitekaartje een luxueuze uitstraling.
4. Handlettering
Handlettering was al eerder bekend in Nederland, maar deze designtrend zet zich voort in het jaar 2019. Handlettering is een vorm van handgeschreven letters vermengd in drukwerk. Dit kan ook digitaal gedrukt worden. De letters verschillen van elkaar en dit trekt de aandacht van de mensen. Ook handgetekende afbeeldingen worden een trend in 2019. Authenticiteit en originaliteit is een eigenschap waar u zich mee kunt onderscheiden.