Tips voor het verbeteren van je personal branding

Je hoort en leest de term personal branding dagelijks en veel ondernemers zijn er zakelijk dan ook elke dag opnieuw hard mee bezig. Je stempel drukken is één zaak, die stempel ook aan de wereld kenbaar maken een heel andere. Je mag namelijk nog zo goed zijn in wat je doet, als niemand je kent en weet waar je voor staat, zal je dit maar heel weinig tot zelfs niets opbrengen. Zonde natuurlijk van alle al dat harde werk. Personal branding gaat over jou. Hoe vertel je jouw verhaal met een plan en de hulp van een fotograaf?

Waarom is personal branding zo belangrijk?

Onder personal branding kun je iedere actie rekenen die ertoe moet leiden dat je jezelf in de kijker plaatst om zo invloed te kunnen uitoefenen binnen je niche. Dat kan werkgerelateerd zijn maar uiteraard ook sociaal. Met een goede personal branding bereik je dat potentiële klanten of relaties met een positief gevoel achtergelaten worden als ze jouw naam ergens tegenkomen of als ze op de door jouw fotograaf gemaakte portretfoto stuiten. De associatie betekent hier alles. Ben je hier zelf niet zo in thuis? Onderstaande tips en een professionele fotograaf zorgen ervoor dat je goed van start kunt gaan.

Hoe realiseer je dit in de praktijk?

Laat zien wie je bent

Het klinkt als een huizenhoog cliché, maar het is de absolute waarheid. Je moet jezelf binnen je personal branding tonen zoals je echt bent? Door dit te doen, wek je vertrouwen op en mensen zijn veel sneller geneigd om samenwerkingen op te zetten waar een vertrouwensband heerst. Naast je marketingboodschappen af en toe een kleine persoonlijke boodschap doet hierin wonderen. Laten zien wie je bent, mag je trouwens ook heel letterlijk nemen. Je fotograaf legt je uit hoe je dit doet aan de hand van een professionele portretfoto.

Leg actief contacten

Gezien worden is belangrijk, maar daarna komt het erop aan om actief contacten te onderhouden. Doe je dit niet, dan wordt je naam en merk al even snel vergeten als het onder de aandacht kwam. Maak een leuke nieuwsbrief, wees creatief op je social media en waarom zelfs eens niet een leuk spotje opnemen. Eens je naam gekend is, moet je ervoor zorgen dat die ook blijft hangen. Reageren mensen op je boodschappen, geef hen dan ook altijd een antwoord; je zult versteld staan van de resultaten die dit je oplevert.

Baken je doelgroep af

Door heel concreet je doelgroep af te bakenen, maak je het jezelf een stuk makkelijker om die doelgroep te beïnvloeden. Als je weet wie je klanten zijn, kun je heel gericht en op de juiste manier je stempel drukken. je weet wat je klanten willen en speelt daarop in, een goede strategie die je veel zal opleveren op lange termijn. Het is ook voor je fotograaf belangrijk om net die perfecte portretfoto van je te kunnen maken.

Maak een professionele eerste indruk

Je mag dan wel persoonlijk overkomen, dat wil nog niet zeggen dat je je professionaliteit uit het oog mag verliezen. Mensen moeten weten dat jij weet waarover je spreekt en dat je een ware specialist binnen je domein bent. Een ervaren fotograaf helpt je graag om een mooie portretfoto te maken die je voor al je social media bijvoorbeeld kunt gebruiken. Op die manier krijg je niet enkel een profiel, maar ook een gezicht en dat komt je benaderbaarheid alleen maar ten goede. Je zou zelf voor een foto kunnen zorgen, maar wees er maar zeker van dat een fotograaf alle kneepjes kent om een professionele foto te maken die je geen windeieren zal leggen. 

 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Categorieën