Hoe maak je van je website een autoriteit?

Content is King. Daar weten SEO- en content marketing specialisten alles vanaf. Staat er op je website geen goede content, dan is het vertrouwen van klanten laag en trek je weinig (of geen) nieuw verkeer. Maar hoe schrijf je goede content? En heeft de waarde van je content echt invloed op je conversies? In dit blogartikel vertellen we je hoe je content inzet om van je website of webshop een succes te maken.

Content en Google

Vrijwel iedereen die het internet gebruikt, vindt nieuwe websites via Google. Denk maar eens na: als je een product of dienst zoekt, zoek jij toch ook via een zoekmachine waar in je omgeving je die vindt? Daarom is het als bedrijf belangrijk om in Google een hoge ranking (zoekpositie) te hebben. Verkoop jij fietsen en wil je dat mensen die een fiets gaan kopen op je website terechtkomen? Dan sta je het liefst op nummer één in de zoekresultaten. Maar zonder goede content, kun je een hoge positie in Google wel op je buik schrijven. Google toont je website namelijk niet alleen hoog omdat een zoekwoord vaak op je website voorkomt, maar ook omdat de content op je site waardevol is.

Content en klanten

Naast de waarde van je content, is ook je linkprofiel belangrijk. Hoe vaak plaatsen andere websites iets over jouw website? Is je content niet waardevol, dan zul je geen natuurlijk linkprofiel opbouwen omdat niemand iets relevants over je te zeggen heeft. Bezoekers die je website wél waardevol vinden, plaatsen misschien wel iets op hun blog. Hoe vaker andere websites het over je website hebben en hoe waardevoller je content is, hoe groter het vertrouwen van bezoekers wordt. Komt je website betrouwbaar over, dan heb je een grotere kans dat je je fietsen ook daadwerkelijk verkoopt. Betrouwbare content leidt dus tot meer conversies!

Hoe schrijf je goede content voor je website?

Waardevolle content brengt een boodschap over. Je spamt je bezoekers niet alleen met links om een fiets te kopen, maar geeft ze ook informatie over die fiets. Hoe onderhouden ze het frame? Wat moeten ze doen als een band lek raakt? Daarnaast vertel je hoe je fietsen worden gemaakt en wat ze zo bijzonder maakt (dit zijn je Unique Selling Points of USPs). Natuurlijk wil je ook de juiste hoeveelheid zoekwoorden in je content verwerken, zodat je meer kans hebt om op Google te worden gevonden. De specialisten van een internet marketing bureau – bijvoorbeeld Semwerkt in Hoorn – kunnen je helpen te achterhalen welke zoekwoorden op je website van toepassing zijn. Content-specialisten schrijven daarnaast waardevolle content, die je website tot een hoger niveau tilt. Zo wordt je webshop of website een autoriteit in je vakgebied. Meer weten? Neem dan contact op met een online marketingbureau zoals Semwerkt.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Categorieën