slaap problemen

Slaapproblemen, heel herkenbaar

Heb jij er ’s nachts last van om in slaap te vallen en kan je dan de volgende dag niet uit bed komen? Heb jij eerst  vier koppen koffie nodig voordat je normaal kunt functioneren? En heb je tot drie uur geen oog dichtgedaan? Hier zijn een aantal tips waardoor je ’s ochtends een stuk fitter voelt. Veel slaapplezier alvast.

In slaap vallen

Zorg dat je ontspannen bent voordat je gaat slapen. Kies ervoor om je hoofd leeg te maken met alles wat er nog doorheen zwerft. Ben het laatste uur voordat je gaat slapen niet bezig met je studie of je werk. Probeer datzelfde uur ook je telefoon, tv of laptop te vermijden en ga lekker warm douchen of lees een boek. Drink ook niet te laat koffie of een andere vorm van cafeïne, rook niet en drink een beetje warme melk.

Beter slapen

Doe je raam niet helemaal dicht, hierdoor krijg je frisse lucht binnen en is je kamer gen sauna. En als je het een beetje koud hebt, trek je een trui aan. Je slaapt lekkerder en vaster wanneer je raam open staat en het niet te warm is. Ga ook plassen net voor je gaat slapen, zelfs als je denkt dat je niet hoeft.

Wakker worden

Snooze niet teveel, jouw lichaam gaat daar aan wennen en als je aan het snoozen bent wordt het alleen maar moeilijker om uit bed te komen. Zet je wekker elke dag op hetzelfde op hetzelfde tijdstip zodat je lichaam gewend raakt aan een ritme. Hierdoor wordt het makkelijker om op te staan ’s ochtends.

Het allerbelangrijkste is om routine te creëren, hopelijk heb je iets aan deze tip en kun je er mee door, en slaap lekker vanavond!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Categorieën